Coșul este gol.

Nici-un autovehicul nu se află in garaj.

Nici-un accesoriu nu se află la favorit.

  • Romania flagAi nevoie de ajutor?Contacteaza-ne la:
  • Ukraine flagПотрібна допомога?Зв’яжіться з нами:
  • +40 317 133 333

Mercedes-Maybach - o istorie a luxului absolut

 18 Mai 2023

Maybach este definiția absolută a luxului și a eleganței auto. Este o sinteză perfect echilibrată a puterii și a exclusivismului, a artei meșteșugărești și a noilor tehnologii. Brandul german de lux și-a lansat primul model în 1921 la Salonul Auto de la Berlin. Grupul Maybach este însă mai vechi – a fabricat motoare pentru aeronave și dirijabile încă din timpul Primului Război Mondial. Mercedes-Maybach combină dintotdeauna puterea inovației de la Mercedes-Benz cu luxul incomparabil de la Maybach. Vom face o călătorie fascinantă în timp, de la primele motoare proiectate de Maybach până la cel mai recent model electric fabricat de Mercedes-Maybach.

  • O istorie a artei inginerești și a luxului
  • Modelele noi Mercedes-Maybach – inovația luxului
  • EQS 680 – SUV-ul pur electric Maybach-Mercedes


O istorie a artei inginerești și a luxului

La 9 februarie 1846, Augustus Wilhelm Maybach se naște la Heilbronn, în Germania. Al doilea fiu al unui tâmplar, Wilhelm, avea să influențeze decisiv dezvoltarea industriei auto. Era înzestrat cu talente tehnice remarcabile, iar invențiile sale reprezintă o contribuție crucială la realizarea conceptelor vizionare ale lui Gottlieb Daimler în ceea ce privește mobilitatea motorizată. Numele său trăiește astăzi în marca Mercedes-Maybach.

La începutul anilor 1850, familia lui s-a mutat la Stuttgart. Aici își va pierde ambii părinții, pe mama sa în 1854 și, doi ani mai târziu, pe tatăl lui. Prietenii familiei fac eforturi pentru a-i găsi un cămin pentru orfani, iar în 1856 este primit la Bruderhaus, în Reutlingen.

De la cofetar la designer auto

Wilhelm Maybach a fost pregătit inițial la Bruderhaus ca brutar și cofetar. Cu toate acestea, pastorul Werner, care conducea instituția, a văzut vastul talent tehnic al băiatului și l-a cultivat.

Wilhelm Maybach și Gottlieb Daimler s-au cunoscut în 1863 într-un atelier din Reutlingen. Primul era un învățăcel într-ale proiectării, celălalt era inspector al atelierului. Pasiunea comună pentru mecanică și inovație a condus la o inseparabilă prietenie care a durat zeci de ani. În tot acest timp, scopul celor doi a fost dezvoltarea unui motor mic și ușor care să poată fi montat pe orice mijloc de locomoție. 

Viziunile lui Daimler și invențiile lui Maybach

În 1882, visul lui Daimler de a motoriza mobilitatea are un prim moment palpabil: un motor compact, alimentat cu parafină, pe care l-au montat inițial pe o motocicletă. Un an mai târziu, același motor anima o barcă, iar apoi o trăsură cu patru roți.

În 1886, a fost emis și certificatul de naștere al automobilului – un triciclu motorizat, iar Carl Benz a fost declarat părintele acestuia. Cei doi promotori ai automobilului, Daimler (din 1901, Mercedes) și Benz, s-au unit sub același acoperiș după Primul Război Mondial, în 1926, și au înființat Mercedes-Benz.

La acel moment, Wilhelm Maybach nu mai făcea parte de mult timp din echipa Daimler. După moartea prietenului său, Wilhelm a rămas în consiliul director al Daimler Motoren Gesellschaft (DMG), companie înființată în 1890. În 1907, a părăsit compania în urma unor ani de neînțelegeri care au culminat cu închiderea centrului de testare condus de Maybach.

 Motoarele de dirijabil și primul model lansat

În 1909, Wilhelm și fiul său, Karl Maybach, au înființat propria companie a cărei activitate inițială a fost construcția motoarelor. Contele Zeppelin a sprijinit proiectul. Motoarele care animau dirijabilele lui Zeppelin proveneau de la Maybach.

După Primul Război Mondial, producătorul german își îndreaptă atenția și asupra autovehiculelor și creează un prototip de motor, W 1, pornind de la un motor cu șase cilindri în linie de Daimler pe care îl îmbunătățește. Astfel, apare W 2 pe care Maybach îl va vinde unui producător olandez, Spijker, pentru modelul său de curse.

Prima mașină de serie, Maybach 22/70 CP (W 3), a fost prezentată în 1921 la Berlin și a rămas în producție până în 1928. W 3 era un sedan de cinci metri lungime propulsat de un motor cu șase cilindri în linie, de 5,7 litri și dezvolta 70 de cai putere (la 2.200 rpm) care duceau autovehiculul până la 110 km/h.

W 3 fost prima mașină de serie din Germania cu sistem de frânare pentru toate cele patru roți. Beneficia de o cutie de viteze cu două trepte a căror schimbare era făcută din pedală. Astfel, autovehiculul era mult mai ușor de utilizat, pentru că nu trebuia să mai iei mâinile de pe volan. O altă inovație a fost claxonul montat pe portieră în interior, mai la îndemână.

W 3 nu era ieftină deloc, costa 24.000 de mărci, adică aproape 20 de salarii medii ale vremii. Caroseria mai costa între 15 și 25.000 de mărci. Între 1921 și 1928, Maybach a vândut 300 de exemplare de W 3.

Lansarea lui W 3 a marcat și începutul unei perioade de glorie Maybach care a continuat să inoveze produsele atât tehnologic, cât și din punct de vedere al calității și al luxului. În 1926, a lansat o versiune mai puternică a lui W 3, botezată W 5, cu motor mai mare – tot șase cilindri în linie – și cu 120 de cai putere.

În 1929, gama s-a îmbogățit cu Maybach 12, primul purtător de V12 din Germania și al doilea din Europa. Succesorul său a fost spectaculosul Zeppelin, vârful de gamă al Maybach în perioada interbelică. Trei tone de lux clădite pe un șasiu animat de un V12 cu 200 de cai putere care ajunsese, în versiunea DS 8, la opt litri. Era un autovehicul atât de greu, încât aveai nevoie de un permis de conducere special, cel puțin în Germania.

Autoklass vă oferă produse premium, transparență și servicii la cele mai înalte standarde de calitate. Descoperă oferta de Mercedes-Benz Clasa S și bucură-te de plăcerea de a conduce o limuzină de lux.

Al Doilea Război Mondial îl găsește pe Maybach ca producător de succes cu circa 1.800 de mașini vândute. Totodată, acesta era unicul furnizor de motoare pentru aplicații militare ale armatei germane – misiune în care era activ încă din 1935.

Calitatea lui Maybach de a-și îmbunătăți constant produsele nu a ajutat deloc în regim de război. A produs atât de multe versiuni de motorizare – 23 pentru motorul șase cilindri în linie și 17 pentru V12, încât, atunci când un tanc era trimis în service, era dezasamblat pe loc. Era mai simplu pentru mecanici așa, iar piesele folosite pentru fiecare tip de motor erau în mare parte aceleași.

După război, Maybach și-a reluat activitatea, însă nu și producția de mașini. Maybach nu știa să facă mașini ieftine, iar lumea nu avea bani de ce știa să facă Maybach în acea vreme. Principalele activități prestate după război au fost reparațiile, apoi a revenit la proiectarea motoarelor diesel pentru tancuri. În 1960, Maybach este cumpărat de Daimler, însă numele dispare pe de piața auto pentru aproape patru decenii.

Maybach a primit numeroase premii pentru realizările sale de-a lungul vieții: Regatul Württemberg l-a numit inspector de construcții regale în 1915, iar în 1916 a primit un doctorat onorific de către Institutul de Tehnologie din Stuttgart. În 1922, Asociația Inginerilor Germani (VDI) i-a acordat medalia de aur Grashof. Wilhelm Maybach a murit la 29 decembrie 1929 și fost înmormântat în cimitirul Uff din Cannstatt, la fel ca și Gottlieb Daimler. În ultimul an al vieții sale, Maybach a asistat la zborul dirijabilului LZ 127 „Graf Zeppelin” în jurul lumii. Dirijabilul era condus de motoare Maybach cu 12 cilindri pe care Karl Maybach le proiectase. În 1996, a fost inclus în „Automotive Hall of Fame”, iar în 2004 în „European Automotive Hall of Fame”. 

Marca Mercedes-Maybach

Ingineria auto de la Maybach a luat sfârșit în 1941. Cu toate acestea, în 2002, numele legendar a renăscut ca o marcă de lux a ceea ce era Daimler Chrysler AG la acea vreme. Seria de modele 240 Maybach 62 și Maybach 57 sunt limuzinele de lux care redefinesc standardul la vârful ingineriei auto.

În noiembrie 2014, Mercedes-Maybach Clasa S și-a sărbătorit premiera mondială. De atunci, marca a fost un sinonim pentru vehicule exclusiviste, oferind un nivel unic de confort și design elegant pe baza tehnologiei de ultimă oră. Printre modelele importante, se numără Mercedes-Maybach S 600 Pullman (2015) și S 600 Pullman Guard (2016). Noul Mercedes-Maybach Clasa S din seria de modele 223 continuă această tradiție remarcabilă de la sfârșitul anului 2020. Mercedes-Maybach GLS 600 4MATIC face parte, de asemenea, din gama exclusivistă de vehicule a mărcii.

Autovehiculul ideal transformă orice drum într-o călătorie. Autoklass este un furnizor de servicii la cele mai înalte standarde de calitate, de la vânzarea unor autovehicule de marcă premium până la serviciile post vânzare. Descoperă oferta Autoklass pentru modelul Mercedes-Benz GLS.

Modelele noi Mercedes-Maybach – inovația luxului

Mercedes-Maybach continuă să combine meșteșugul tradițional cu cele mai exigente cerințe și inovațiile moderne.

De peste 100 de ani, Maybach este recunoscut pentru cel mai înalt grad de confort, arta inginerească inovatoare și luxul personalizat. Această combinație neobișnuită o experimentezi acum în două noi modele.

Modelul Mercedes-Maybach GLS fascinează cu designul impozant și un concept bazat pe înaltă calitate și confort specific mărcii.

Modelul Mercedes-Maybach Clasa S urmează tradiția limuzinelor de lux legendare cu cele mai înalte pretenții de exclusivitate.

Ambele impresionează, printre altele, prin:

  • sistem de sunet Surround Burmester® High-End 3D (modelul Mercedes-Maybach GLS) sau sistemul de sunet Surround High-End 4D (modelul Mercedes-Maybach Clasa S), fiecare disponibil opțional;
  • display-uri full HD integrate cu touchscreen în partea din spate, disponibile opțional, tabletă MBUX în partea din spate, ca parte din echiparea standard;
  • scaune Executive cu poziție de somn și scaune multicontur în partea din spate (modelul Mercedes-Maybach GLS);
  • scaune Executive cu poziție de somn, precum și pachet conducător auto în partea din spate (modelul Mercedes-Maybach Clasa S);
  • sistem Multimedia MBUX cu inteligență artificială.


Programează un test drive cu Autoklass. Urcă la volanul unui dream car și cucerește lumea cu acest model de lux. Descoperă oferta Autoklass pentru Mercedes-Benz GLS 600 4matic.

EQS 680 – SUV-ul pur electric Mercedes-Maybach

Saga Maybach și Mercedes-Benz continuă cu cea mai nouă creație comună: cel mai luxos EQS SUV.

La fel ca și în cazul modelului cu motor termic, noul Maybach EQS SUV are o grilă frontală imensă. În standard, sunt disponibile farurile cu tehnologia Digital Light care au o animație specială. Sunt evidențiate și pragurile pe care constructorii le-au iluminat și care sunt prezente și pe Clasa A.

De asemenea, cumpărătorii pot alege între jante de 21 sau de 22 de inch, din aluminiu forjat, și un contur din aluminiu pentru suprafața vitrată. Caroseria modelului este finisată în două nuanțe simultan și sunt disponibile cinci combinații de culori, iar automobilul este vopsit printr-un procedeu manual. Pe partea posterioară, sunt instalate stopuri cu design 3D unite cu o bandă LED.

În interiorul lui EQS 680 SUV, vei descoperi un ecran MBUX Hyperscreen triplu, care vine cu o grafică specifică modelelor Maybach. În spătarul scaunelor față, pentru locurile din spate, sunt instalate două ecrane de 11.6 inch. Tot pentru pasagerii din spate, producătorul a instalat scaune Executive care sunt echipate cu masaj, ventilație și încălzire. Până și funcția de masaj a tălpilor și poziția Chauffeur sunt disponibile. Sunt prezente și două măsuțe din aluminiu ascunse în cotieră. Tot acolo este o tabletă de 7 inch, pentru controlul funcțiilor mașinii, dar care se poate folosi și în exteriorul mașinii.

Ceasul pe care îl porți la mână spune o poveste despre tine, despre stilul și gusturile tale. Un ceas elegant și sofisticat poate fi foarte scump, însă poți găsi calitate și precizie la un preț rezonabil. Pentru asta, e nevoie să te orientezi spre un ceas elvețian. Află totul despre ceasurile elvetiene din acest articol de pe blogul Autoklass.

Pentru un lux adițional, sunt disponibile spre comandă paharele de șampanie argintate care au un suport inteligent ce le permite să călătorească pline, chiar și când drumul este denivelat.

În ceea ce privește tipurile de motorizări, va fi disponibilă o singură versiune. Propulsia este asigurată de către două motoare electrice și oferă 650 CP și un cuplu motor de 950 de Nm. Astfel, SUV-ul poate atinge 100 de km/h în doar 4.4 secunde, în timp ceviteza maximă este limitată la 210 km/h. Autonomia este de aproximativ 600 de km. Încărcarea la o priză rapidă se va face cu maximum 200 de kW, iar la o priză AC cu 22 de kW.

Sigla Maybach-Mercedes este de mai bine de 100 de ani sinonimul luxului absolut și al eleganței. Saga Mercedes-Maybach continuă la aceleași standarde înalte cu tehnologii de ultimă generație și politici sustenabile, cu artă meșteșugărească, pasiune pentru motoare și plăcerea de a călători în cel mai confortabil mod.

sursa foto: media.mercedez-benz.com

 


MERCEDESMAYBACHAUTOKLASSGLSCLASA S
Citeste si
Vezi oferta pe CEL.ro