Descoperă stocul de autovehicule la prețuri avantajoase!
Află mai multe
Coșul este gol.
Nici-un autovehicul nu se află in garaj.
Nici-un accesoriu nu se află la favorit.
La fel ca presiunea atmosferică, presiunea în pneuri îți poate provoca dureri de cap. Dacă aceasta este prea mare sau prea scăzută, mașina ta nu va mai rula corespunzător, nu va mai avea stabilitate pe șosea și va avea un consum crescut de combustibil. Măsurarea și reglarea corectă a presiunii reprezintă un pas esențial în mentenanța mașinii tale. Dacă te întrebi ce presiune se introduce în roți, află toate răspunsurile, în următoarele rânduri.
⏩ Dacă vrei o mașină elegantă și sustenabilă, modele Mercedes-Benz EQS sunt alegerea ideală. Intră acum și descoperă oferta de pe Autoklass!
Presiunea în roți se modifică din următoarele cauze:
Verificarea corespunzătoare a presiunii din pneuri este unul dintre elementele esențiale atât pentru performanțele, cât mai ales pentru siguranța ta și a mașinii tale. Așadar, pe lângă pori sau pene, ce reprezintă cele mai frecvente cauze ale pierderii de presiune din pneuri, există și alte cauze pentru care acestea se dezumflă. Variațiile de temperatură, uzura cauciucurilor sau greutatea încărcăturii pot duce și ele la fluctuații de presiune. Din acest motiv, este important să verifici presiunea în pneuri la intervale regulate de timp, pentru a te asigura că se menține la nivelul recomandat de producător.
Presiunea corectă în anvelope se măsoară cu ajutorul unui manometru. Îți poți achiziționa unul sau le poți folosi pe cele de la benzinării, vulcanizări și service-uri. Manometrele sunt de trei tipuri: digitale (cu afișaj electronic), cu glicerină (asemănătoare cu ceasurile mecanice) și de tip stilou (au o tijă care se introduce în valva cauciucului).
Pentru a determina presiunea recomandată pentru mașina ta, verifică manualul acesteia sau, mai simplu, eticheta ce cuprinde tabelul cu indicațiile referitoare la presiunea optimă a anvelopelor. Vei găsi aceste informații, cel mai adesea, în interiorul ușii șoferului, în interiorul capacului de la rezervorul de combustibil sau în portbagaj. Există unele situații, destul de rare, când presiunea diferă la roțile din față și spate. Vei vedea că unitățile sunt exprimate în PSI (pound per square inch), Bar și kPa (kilopascal). În România, unitatea de măsură a presiunii utilizată cu precădere în industria auto este barul.
Un aspect important este să verifici presiunea din pneuri pe loc drept și atunci când cauciucurile sunt reci. Dacă ai făcut un drum mai lung sau afară este foarte cald, rezultatele măsurătorii pot fi eronate. Mai departe, va trebui să scoți capacul valvei atașate pneului, să conectezi manometrul, să citești presiunea și, în funcție de situație, să adaugi sau să eliberezi aer, până când vei ajunge la valorile recomandate de producătorul autoturismului. La final, va trebui să reatașezi capacul valvei.
Dacă te întrebi „ce presiune se bagă în roți pe 15” sau „ce presiune se bagă în roți pe 17”, cel mai util este să mergi din nou la informațiile oferite de producătorul mașinii pe care o conduci. Câteva recomandări generale ar fi cele de mai jos:
Este important să consulți întotdeauna manualul vehiculului sau tabelul în care este notată presiunea optimă recomandată pentru anvelopele autovehiculului tău..
În general, presiunea recomandată pentru pneurile de vară și iarnă nu diferă semnificativ. Cu toate acestea, pot exista mici variații între aceste două sezoane, în funcție de specificațiile producătorului și de caracteristicile pneurilor.
În multe cazuri, recomandările pentru presiunea pneurilor de vară și iarnă sunt similare sau diferența este minimă. Aceasta se datorează faptului că, în general, temperaturile mai scăzute din timpul iernii pot duce la o ușoară scădere a presiunii pneurilor, dar această diferență nu este semnificativă.
Spre exemplu, un vehicul cu jante de 17 inci poate avea o presiune recomandată în intervalul 2.1-2.4 bar, pentru pneurile de vară, și ușor mai mare pentru cele de iarnă, pentru a compensa scăderea temperaturilor.
Răspunsul final este: NU! Nu este recomandat să scazi presiunea în pneuri, atunci când treci de la cauciucurile de vară la cele de iarnă. Nici măcar în cazuri extreme nu este necesar să intervii. Dacă ești în situația în care ai cauciucuri de vară și te prinde ninsoarea, cea mai bună practică este să conduci cu atenție și să eviți deplasările pe distanțe mari, în cazul în care condițiile de drum sunt dificile. Ideal ar fi să montezi pneurile de iarnă înainte de apariția ninsorilor.
⏩ Luxul, tehnologiile avansate și performanțele caracterizează perfect modelele Mercedes-Benz CLA. Intră și descoperă oferta Autoklass!
Presiunea incorectă în pneuri poate avea consecințe semnificative, în primul rând, asupra siguranței tale și a celorlalți participanți la trafic. De asemenea, performanțele mașinii, durata de viață a pneurilor, eficiența consumului de combustibil vor fi și ele afectate. Iată principalele pericole ale unei presiuni incorecte în pneuri:
Pentru a preveni aceste pericole, este esențial să verifici și să menții presiunea corectă în pneuri în mod regulat, în conformitate cu recomandările producătorului. O presiune adecvată va contribui la siguranța, performanța și eficiența mașinii tale.
⏩ Modelele Mercedes-Benz GLE sunt printre cele mai safe mașini din lume, datorită echipamentelor de siguranță inteligent coordonate. Descoperă acum oferta noastră!
Mercedes-Benz Tyre Pressure Monitoring (Monitorizarea Presiunii Pneurilor) este un sistem de monitorizare a presiunii în pneuri (TPMS), ce are rolul de a asigura siguranța, performanța și eficiența vehiculului, prin menținerea presiunii corecte în pneuri. Acest sistem va alerta șoferul în cazul în care presiunea în pneuri scade sub nivelul recomandat sau dacă apare o anomalie. Sistemul TPMS Mercedes-Benz este bazat pe senzori montați în fiecare pneu, care măsoară presiunea și temperatura. Informațiile sunt transmise computerului de bord pentru analiză, iar sistemul va emite avertismente vizuale și sonore, de fiecare dată când va apărea o problemă a presiunii din pneuri.
Pentru a verifica presiunea pneurilor, va trebui să pornești vehiculul Mercedes-Benz și să utilizezi tastele săgeată stânga sau dreapta de pe volan, pentru a ajunge la meniul „Service”, iar mai apoi, în secțiunea „Tire Pressure”. După ce vei apăsa „OK”, vei găsi presiunea fiecărui pneu.
În cazul în care lumina de avertizare galbenă TPMS apare în bord, va trebui să folosești instrucțiunile de mai sus, pentru a vedea care pneu cauzează problema. Apoi, va fi nevoie să-l verifici manual, cu un manometru de presiune, și să adăugi sau să eliberezi aerul, după cum este necesar.
După ce problema a fost rezolvată, vei putea reveni în meniul „Tire Pressure”. Uneori, vei vedea mesajul: „presiunea pneurilor va fi afișată după câteva minute” și va trebui doar să conduci o perioadă de timp și să verifici din nou dacă totul este în regulă. De asemenea, mesajul poate fi resetat manual, prin apăsarea săgeții de pe volan în jos, pentru a reporni TPMS din meniul „Tire Pressure”. Dacă vei apăsa „OK”, noile valori ale presiunii pneurilor ar trebui să fie afișate, iar lumina de avertizare ar trebui să dispară.
Acestea ar fi cele mai importante lucruri pe care trebuie să le știi despre Mercedes-Benz Tyre Pressure Monitoring. Este un sistem care te va ajuta să verifici mai eficient presiunea din pneuri și să eviți multe dintre pericolele enumerate. Nu uita că presiunea corespunzătoare în pneuri este esențială pentru siguranța ta, dar și pentru performanțele și eficiența mașinii pe care o conduci. Neglijarea acestui aspect poate avea consecințe serioase, de la riscuri crescute de accidente până la deteriorarea pneurilor sau impactul asupra consumului de combustibil. Monitorizarea și menținerea regulată a presiunii în pneuri vor contribui din plin atât la starea ta de bine, cât și a autoturismului tău.
Sursa foto: Shutterstock