Coșul este gol.

Nici-un autovehicul nu se află in garaj.

Nici-un accesoriu nu se află la favorit.

  • Autovehicule
  • Service autovehicule
  • Piese si Accesorii
  • Servicii
  • Despre noi
  • Cumpara on-line
  • Romania flagAi nevoie de ajutor?Contacteaza-ne la:
  • Ukraine flagПотрібна допомога?Зв’яжіться з нами:
  • +40 317 133 333

Totul despre Mercedes-Benz Clasa C: istorie și specificații

 15 Iunie 2022

A cincea generație a celebrei Clase C este pe piață, prilej ideal pentru a face o retrospectivă a parcursului celebrului sedan de la Mercedes-Benz. Inovator încă din prima zi, când a dovedit că producătorul din Stuttgart poate produce mașini de dimensiuni mai mici, fără să facă vreun compromis, modelul supranumit Baby Benz are o istorie foarte bogată. După mai mult de 10 milioane de exemplare comercializate de-a lungul a 40 de ani, Clasa C este atât un exemplu de consecvență, cât și un rival de temut pentru toți membrii clubului select al producătorilor de sedanuri premium. 


Vezi AICI oferta noastra de MASINI MERCEDES-BENZ

  • Cum a început povestea modelului Clasa C
  • Care sunt calitățile generațiilor W203, W204 și W205 
  • Cum a apărut Clasa C Coupé
  • Ce inovații aduce noul Mercedes-Benz Clasa C



Misiunea acestui Mercedes-Benz nu a fost deloc una ușoară. Până în 1997, când a fost lansată Clasa A, Clasa C a stat la baza gamei și a avut datoria de a atrage o clientelă nouă și tânără. Succesul a fost încă de la început garantat, pentru că prima generație, modelul denumit 190, și-a câștigat renumele de „Baby Benz” și a rezistat pe piață timp de aproape 11 ani. Cu un design semnat de Bruno Sacco, 190 oferea motorizări pe benzină ale căror capacități variau pe plaja 1,8-3,2 litri, precum și diesel-uri de 2,0 și 2,5 litri. A existat chiar și o versiune experiementală, cu propulsie electrică, 190 E Elektro, prezentată în 1990, la Târgul de la Hanovra.


Primul Mercedes-Benz care a purtat oficial denumirea de Clasa C intra pe piață în 1993 și aducea un plus de spațiu la interior, motoare în 4, 6 sau 8 cilindri, precum și o serie de inovații importante. Mașina era disponibilă atât ca sedan, cât și în versiunea familistă, T-Modell, începând cu 1996, o premieră pentru producătorul german, în acest segment. Apropo de premiere, modelul surprindea industria cu o realizare remarcabilă, în anul 1997: introducerea motorului turbodiesel cu injecție directă common-rail. Clienții aveau de ales dintre liniile de echipare Classic, Esprit, Elegance și Sport, precum și accesorii AMG. Anul 1998 a adus pe piață cel mai puternic Clasa C de până atunci și unul dintre modelele Mercedes-Benz devenite astăzi clasice: C 55 AMG, care ascundea sub capotă un V8 de 347 CP. 

Vezi categoria noastra de PROMOTII


Care sunt calitățile generațiilor W203, W204 și W205

După șapte ani de carieră ai generației W202, Mercedes-Benz Clasa C intră în noul mileniu cu o iterație complet nouă. Codificată intern drept W203, a doua generație a berlinei medii cu stea pe capotă oferea un arsenal arhisuficient de motoare, de la unități pe benzină și diesel, cu 4 și cu 5 cilindri în linie, până la V6 și V8. Modelul a fost elaborat începând cu 1994, iar designul final a fost aprobat în 1995, pentru ca lansarea să aibă loc în toamna anului 2000, după îndelungi teste. Mașina venea cu o filosofie nouă de design, aliniată la estetica fratelui mai mare, Clasa S, și surprindea prin partea frontală cu faruri duble, îngemănate. W203 aducea pe piață 20 de inovații din domeniul securității pasive, manevrabilității, respectiv confortului, și plusa la capitolul aerodinamicii. 


A treia generație a sedanului sport Mercedes-Benz intra în ringul segmentului premium în 2007, cu două grile frontale diferite, în funcție de nivelul de echipare. Astfel, dacă versiunile Elegance și Classic foloseau calandrul clasic, Avantgarde etala cu mândrie steaua în trei colțuri, supradimensionată și încadrată direct în grilă. W204 oferea un consum de carburant cu până la 17% mai eficient decât predecesorii săi. Oferta de motorizări a fost una foarte vastă, de la modestul C 180 CDI BlueEFFICIENCY, de 120 CP, sau frugalul C180 KOMPRESSOR, de 156 CP, până la uzina de forță reprezentată de propulsorul V8, cu până la 487 CP. 



Anul 2014 a prilejuit apariția celei de-a patra generații a respectabilului Clasa C. De data aceasta, modelul se orienta stilistic după nava amiral a gamei, Clasa S, mai mult ca oricând. Partea frontală, posteriorul și profilul mașinii abandonează liniile angulare ale predecesorului, în timp ce interiorul abundă în echipamente de securitate pasivă sau activă. Traffic Sign Assist, Attention Assist, Distronic Plus, Brake Assist Plus, nouă airbag-uri în standard și chiar capota activă, pentru protecția pietonilor, sunt numai câteva dintre elementele care îl apropiau pe Clasa C de standardul clasei mari. Plaja de motoare părea previzibilă și se întindea de la un patru în linie de 129 CP, la un V8 de 510 CP, dar sub capota unora dintre modele se producea o revoluție: C 300h era un hibrid ce folosea un motor electric de 27 CP, iar C 350e introducea pe Clasa C tehnologia Plug-in Hybrid și oferea o putere combinată de 279 CP. 



Cum a apărut Clasa C Coupé

Succesul pe care Mercedes-Benz îl intuia în privința generației W203 a Clasei C i-a determinat pe designeri să creeze o declinare de tip coupé, ce a sosit pe piață în 2001. Clasa C Sport-Coupé etala o grilă dominată de logoul mărcii, renunța la ornamentul de pe capotă și avea un profil de tip fastback, cu un hayon ce suprapunea luneta și eleronul. Modelul avea un preț mai prietenos decât celelalte versiuni Clasa C, dar nu a fost ocolit de tunerul de casă, AMG. 


C 32 AMG Sport-Coupé punea la bătaie un V6 de 3,2 litri și o cutie automată cu cinci rapoarte, pentru un demaraj 0-100 km/h de doar 5,2 secunde și pentru o viteză maximă de 250 km/h. Modelul a rezistat în gamă până în anul 2011, sub numele de CLC, când a făcut loc veritabilului Clasa C Coupé. Acesta din urmă a fost prezent, ca versiune de caroserie, pe generațiile W204 și W205, iar în 2016 i s-a alăturat chiar și un Clasa C Cabriolet. 

Vezi categoria noastra OFERTE SERVICE


Ce inovații aduce noul Mercedes-Benz Clasa C

2021 a fost anul în care Mercedes-Benz a ales să deschidă un nou capitol al poveștii Clasa C, odată cu lansarea celei de-a cincea generații a sedanului premium fabricat la Bremen. Acesta este primul C ale cărui motoare termice funcționează exclusiv după tehnologia mild-hybrid și sunt cuplate cu starter generator cu o capacitate de 20 CP. De asemenea, trendul downsizingului a redus numărul cilindrilor de sub capota noului C la doar patru, indiferent dacă motorizarea aleasă este mild-hybrid sau plug-in hybrid. 


În ciuda aparențelor, plaja de puteri oferite de motorizările noii clase C se menține variată, de la baza reprezentată de C180, cu 170 CP, până la C 220 D, care oferă 265 CP. Toate modelele vin cu o transmisie automată, în nouă rapoarte. Mașina a preluat din arsenalul Clasei S sistemul Digital Light, care folosește un sistem LED cu o rezoluție de 2,6 milioane de pixeli, precum și sistemul multimedia inteligent, MBUX, prevăzut cu comandă vocală. 


Cu aproape trei decenii de istorie, Mercedes-Benz Clasa C își menține supremația în segmentul premium și reprezintă un etalon. Așa cum vechile generații au dovedit că steaua producătorului din Stuttgart poate să stea la fel de grațios și pe capota unei mașini de clasă medie, noua generație reprezintă puntea către un viitor 100% electric, fără compromisuri în materie de lux și performanță. 


Credit foto: Shutterstock

MERCEDESCLASA CAUTOKLASS
Citeste si
Vezi oferta pe CEL.ro